Patron serwisu - WP.pl
whole bg

Informator dla biznesu SPRAWDZAM!

SPRAWDZAM

Sprawdzaj z kim robisz interesy!

Wypełnij formularz i zyskaj dostęp do bezpłatnego raportu BIG o jednej dowolnie wybranej firmie.

SPRAWDŹ

Jak udowodnić światu, że jesteś wiarygodny? Największy problem mają z tym początkujące firmy.

Czego najbardziej brakuje w biznesie? Innowacyjnych pomysłów? Pieniędzy? Nie. Zaufania. Jesteś solidną firmą, nie masz długów, zawsze płacisz na czas, ale twoi nowi lub potencjalni kontrahenci nie mogą tego wiedzieć. A gdyby wiedzieli to od początku? Wyróżniłbyś się, zyskał przewagę konkurencyjną, zdobył uznanie i nowych partnerów handlowych. Podpowiadamy, jak to osiągnąć.

Kryzys zaufania – słyszymy o nim od lat nie tylko w społeczeństwie, ale przede wszystkim w biznesie. Co zrobić, żeby to zaufanie odbudować? O ile łatwiej prowadziłoby się interesy, gdybyśmy od razu wiedzieli, czy nasz kontrahent jest wypłacalny.

Okazuje się, że to możliwe.

- Potwierdzenie, że firma jest wiarygodna finansowo to nieodzowny element działalności w biznesie, dlatego od kilku lat oferujemy firmom narządzie, dzięki któremu mogą udowodnić swoim partnerom handlowym, że warto z nimi współpracować – podkreśla Olga Krawczyk, ekspert Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Mowa o Certyfikacie Firmy Wiarygodnej Finansowo, który można uzyskać w specjalnym programie realizowanym przez BIG InfoMonitor oraz instytucje partnerskie: Biuro Informacji Kredytowej (BIK) i Związek Banków Polskich (ZBP).

Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo

– Taki certyfikat potwierdza, że firma nie ma odnotowanych zaległości wobec kontrahentów z różnych branż i sektorów gospodarki, w tym wobec banków, czyli innymi słowy płaci faktury i rachunki, spłaca na bieżąco kredyty – wyjaśnia ekspertka BIG InfoMonitor.

- Co istotne, takie potwierdzenie wiarygodności dostępne jest dla naszych obecnych i potencjalnych klientów 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. W każdym bowiem momencie można sprawdzić, czy nasz potencjalny partner biznesowy posiada taki certyfikat - wystarczy wpisać jego NIP w odpowiedniej zakładce na stronie BIG.pl – dodaje Olga Krawczyk.

Jaki jest warunek otrzymania certyfikatu Firmy Wiarygodnej Finansowo? - Przedsiębiorca nie może mieć żadnego zadłużenia wpisanego do rejestru dłużników prowadzonego przez BIG InfoMonitor, bazy BIK-u oraz rejestru prowadzonego przez ZBP, musi działać aktywnie na rynku przynajmniej sześć miesięcy oraz posiadać podpisaną umowę z BIG InfoMonitor – wyjaśnia Krawczyk.

Co zyskasz dzięki certyfikatowi? Po pierwsze twoja firma już na starcie będzie postrzegana jako solidna i wypłacalna, co da ci przewagę nad konkurencją. Po drugie, będziesz miał szansę na zyskanie partnerów biznesowych, którzy poza kompetencjami w biznesie zwracają również uwagę na dodatkowe referencje i certyfikaty, jakimi może pochwalić się potencjalny kontrahent.

Po trzecie, zyskasz istotny argument w negocjacjach – twoi partnerzy biznesowi na bieżąco będą mogli kontrolować twoją wiarygodność finansową.

Wpłyniesz na pozytywny wizerunek firmy i wzmocnienie zaufania do prowadzonego przez ciebie biznesu, dzięki czemu zyskasz większych partnerów biznesowych, a w konsekwencji wyższe wyniki.

Certyfikaty dla e-sklepów

O zaufanie szczególnie trudno, gdy prowadzi się interesy na odległość. Internet pełen jest oszustów. 8 stycznia 2018 roku Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, za pośrednictwem Regionalnego Systemu Ostrzeganiawydało komunikat, iż od początku okresu świątecznego odebrało ponad 120 zgłoszeń od osób poszkodowanych w wyniku działalności fałszywych sklepów internetowych.

Odpowiedzią na niepewność i obawy otoczenia jest Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo dla sklepów internetowych, który pokazuje kontrahentom i klientom, że mają do czynienia z działającym od miesięcy, przedsiębiorcą nie mającego odnotowanego zadłużenia. Dzięki takiemu certyfikatowi wyróżnisz się i potwierdzisz, że zakupy w twoim e-sklepie są bezpieczne, a tego właśnie przede wszystkim oczekują klienci. Zanim kupią coś w sieci chcą wiedzieć, czy nie spotka ich przykra niespodzianka, gdy zamówionego towaru w ogóle nie otrzymają. Nie oszukujmy się, dziś opiniom w Internecie mało kto wierzy, odkąd ich autorami coraz częściej okazują się armie tzw. netPR-owców.

Raport o sobie

Pokazanie światu, że jesteś wiarygodną firmą to jedno. Ale każdy przedsiębiorca powinien na bieżąco monitorować informacje, jakie na jego temat pojawiają się w bazach biur informacji gospodarczej.

- Każdy z nas, nie tylko przedsiębiorca, ale i konsument, może regularnie weryfikować, czy i jakie informacje na jego temat znajdują się w BIG InfoMonitor, pobierając raport o sobie lub raport o swojej firmie. Dzięki temu zyskuje się kontrolę nad wiedzą, jaka idzie w świat o nas czy naszej firmie, pewność, że informacje na nasz temat są prawidłowe, a jeśli zdarzy się, że ktoś wpisze do Rejestru Dłużników jakieś zapomniane zobowiązanie, możemy wtedy szybko zareagować i wyjaśnić sprawę z wierzycielem – mówi Olga Krawczyk.

W przypadku firm wpisy do Rejestru Dłużników, o których przedsiębiorcy zapomnieli, albo których są nieświadomi, mogą poważnie pokrzyżować biznesowe plany. Nie tylko zniszczą im dobrą historię płatniczą i wpłyną negatywnie na reputację przedsiębiorcy, ale mogą też zablokować dostęp do kredytów w najmniej spodziewanym momencie.

Ciekawe, że w BIG InfoMonitor można sprawdzić nie tylko swojego potencjalnego kontrahenta, ale również dowiedzieć się, kto sprawdzał naszą firmę.
- Służy do tego raport z rejestru zapytań. Zamawiając taki raport dowiemy się, kto sprawdzał naszą wiarygodność w ciągu ostatnich 12 miesięcy – wyjaśnia Olga Krawczyk.

Monitoruj sytuację, zamów alerty

Ważnym narzędziem ,szczególnie dla przedsiębiorców, jest też automonitorowanie. Dzięki niemu przedsiębiorca otrzyma na wskazany adres e-mail powiadomienie, z którego dowie się, że ktoś dokonał w bazie dłużników wpisu na temat jego firmy, albo że ktoś właśnie go sprawdził.

- To bardzo ważne narzędzie, dzięki któremu przez cały czas jesteśmy na bieżąco z informacjami na temat swojej firmy – podkreśla ekspertka BIG InfoMonitor. W biznesie akurat nie sprawdza się zasada: nieważne jak, byleby o nas mówili.

Sprawdź wybraną firmę w BIG bezpłatnie

Poleć ten artykuł znajomym:
Udostępnij Tweetnij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.